Termini primanja roditelja 2024./2025.
Vrijeme održavanja poslijepodnevnih informacija
(11.11.–30.11.2024.)
AMBER Alert Europe pokreće europsku kampanju za usmjeravanje roditelja tijekom nestanaka djece
CARNET-ov projekt „e-Škole“ među 12 najboljih edukacijskih projekata u svijetu
Organizacija Ujedinjenih naroda za obrazovanje, znanost i kulturu (UNESCO) proglasila je CARNET-ov pilot projekt „e-Škole: Uspostava sustava razvoja digitalno zrelih škola“ jednim od 12 najboljih projekata u svijetu u području primjene IKT-a u obrazovanju za 2017. godinu u konkurenciji od 143 prijavljena projekta iz 79 zemalja. U projektu e-Škole Agencija za odgoj i obrazovanje, Agencija za strukovno obrazovanje i obrazovanje odraslih i Fakultet za organizaciju i informatiku u Varaždinu su partneri.
www.azoo.hr
« Prosinac 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 31 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
Datum: 13.11.2024.
Voditelji radionice: Profesor Marijo Obrovac, profesor Tomo Sjekavica
Lokacija: OŠ Ivana Gundulića Dubrovnik
Sadržaj radionice:
Na radionici koja je održana 13. studenog 2024. godine, učenici sedmih razreda koji idu na informatiku su imali priliku raditi s Lego kockicama i sastavljati modele dizalice, automobila i lokomotive. Cilj radionice bio je uputiti učenike na osnovne principe inženjeringa, mehanike i elektronike kroz praktični rad sa stimulativnim i edukativnim alatom – Lego kockicama.
Opis aktivnosti:
Radionica je započela uvodnim dijelom u kojem su profesori Marijo Obrovac i Tomo Sjekavica predstavili osnovne upute i koncepte koji su bili potrebni za izradu modela. Učenici su potom podijeljeni u skupine i svakom je zadana konkretna konstrukcija koju je trebalo izraditi prema uputama prikazanim na malim tabletima.
Učenici su prvo slijedili jasne upute za sastavljanje fizičkih dijelova modela koristeći Lego kockice. Kroz ovaj proces učenici su učili o osnovnim tehnikama povezivanja, ravnoteži, stabilnosti i funkcionalnosti dijelova. Nakon što su fizički modeli bili sastavljeni, pristupili su sljedećem koraku – instaliranju baterija u modele. Ovdje je učenicima bila omogućena primjena osnovnih principa elektronike, jer su morali testirati radi li njihova konstrukcija (dizalica, auto ili lokomotiva) prema predviđenim funkcijama.
Reakcije učenika:
Učenici su bili izuzetno motivirani i entuzijastični tijekom svih faza radionice. Posebno su se veselili trenutku kada su prvi put testirali svoje modele, jer su mogli vidjeti kako njihovi napori rezultiraju stvarnim, funkcionalnim uređajem. Mnogi su izrazili želju za daljnjim usavršavanjem u ovom području, a interes za slične aktivnosti bio je očigledan.
Edukacijski ciljevi i postignuća:
Radionica je ispunila edukacijske ciljeve u nekoliko ključnih područja:
Razvijanje tehničkih vještina: Kroz praktičan rad s Lego kockicama, učenici su unaprijedili svoje sposobnosti u konstruiranju i razumijevanju osnovnih mehaničkih i elektroničkih principa.
Podizanje kreativnosti i inovativnosti: Korištenjem Lego kockica kao alata, učenici su stekli iskustvo u stvaranju funkcionalnih modela, što je potaknulo njihovu kreativnost.
Osnaživanje timskog rada: Zajednički rad u grupama omogućio je učenicima razvoj socijalnih vještina, kao što su suradnja, komunikacija i zajedničko rješavanje problema.
Poticanje interesa za STEM područja: Aktivnosti su bile usmjerene na razvoj interesa za znanost, tehnologiju, inženjering i matematiku, čime je radionica imala pozitivan utjecaj na učenike, posebno u kontekstu njihovih budućih obrazovnih izbora.
Preporuke za buduće aktivnosti:
Zbog izuzetnog uspjeha radionice i velikog interesa učenika, preporučuje se organizacija sličnih aktivnosti u budućnosti, s mogućnostima proširenja tematskog područja na naprednije modele i složenije izazove. Također, uvođenje dodatnih modula vezanih uz programiranje i robotiku moglo bi dodatno motivirati učenike i proširiti njihove tehničke vještine.
Zaključak:
Radionica s Lego kockicama bila je vrlo uspješna i korisna za učenike. Osim što su se zabavljali, učenici su usvojili konkretna znanja i vještine koje će im biti korisne u budućem obrazovanju i razvoju interesa za tehničke discipline. Voditelji radionice, profesori Marijo Obrovac i Tomo Sjekavica, uspješno su vodili učenike kroz svaki korak, pružajući im potrebnu podršku i motivaciju.