Termini primanja roditelja 2024./2025.
Vrijeme održavanja poslijepodnevnih informacija
(11.11.–30.11.2024.)
AMBER Alert Europe pokreće europsku kampanju za usmjeravanje roditelja tijekom nestanaka djece
CARNET-ov projekt „e-Škole“ među 12 najboljih edukacijskih projekata u svijetu
Organizacija Ujedinjenih naroda za obrazovanje, znanost i kulturu (UNESCO) proglasila je CARNET-ov pilot projekt „e-Škole: Uspostava sustava razvoja digitalno zrelih škola“ jednim od 12 najboljih projekata u svijetu u području primjene IKT-a u obrazovanju za 2017. godinu u konkurenciji od 143 prijavljena projekta iz 79 zemalja. U projektu e-Škole Agencija za odgoj i obrazovanje, Agencija za strukovno obrazovanje i obrazovanje odraslih i Fakultet za organizaciju i informatiku u Varaždinu su partneri.
www.azoo.hr
« Prosinac 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 31 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
„Sve što čeznemo, govorimo, odijevamo sadrži dublje značenje.“
OŠ Ivana Gundulića i ove je godine nizom aktivnosti obilježila Dan kravate iskazavši tako počast vjerojatno najprepoznatljivijem odjevnom premetu koji su svijetu podarili upravo Hrvati.
Kravata je u početku bila naziv za rubac oko vrata po kojem su se isticali hrvatski vojnici koji su se pod francuskom zastavom borili u Tridesetogodišnjem ratu u 17. stoljeću. Kravata je zatim ušla u francusku vojničku te potom građansku modu, a iz Francuske se proširila u ostale dijelove svijeta.
A Hrvatsku su jučer s ostatkom svijeta povezali mali i veliki Gundulići. S kravatama oko vrata svi učenici od prvog do osmog razreda ostavljali su razredne ili pojedinačne poruke i crteže na velikoj nacrtanoj kravati koja je bila postavljena u školskom holu, a zatim u dvorištu. Na taj su način zajednički izradili svoju jedinstvenu i posebnu kravatu. Krasit će ona neki školski zid jer bio bi red da i zid škole koja nosi ime po velikom književniku Ivanu Gunduliću „sveže“ kravatu budući da ovaj slavni dubrovački pjesnik na portretu iz davne 1622. godine oko vrata nosi rubac koji se vezivao poput kravate.
U dvorištu škole održano je već tradicionalno zajedničko fotografiranje učenika posloženih u oblik kravate, a zatim su se raznovrsne aktivnosti nastavile u učionicama. Dan kravate veselo se obilježio i na otoku Šipanu u područnim školama.
Zanimljivo je bilo u 1. b razredu. Učiteljicu Tonku Brailo i učenike tog razreda razveselio je posjet nona i none učenice Francesce, Lovrove mame i Mateinog tate. Oni su učenike učili svladavanju nove vještine: vezivanju kravate. Slušali su i priču o nastanku kravate, razgovarali kakve kravate vole, u kojim prilikama i zašto ih ljudi nose, izrađivali košulju s kravatom te ostavljali crteže i poruke na kravati Ivana Gundulića.
U školskoj knjižnici u suradnji knjižničarke Martine Skvrce, nastavnice Hrvatskog jezika Maje Bezina i nastavnika Likovne kulture Tonka Smokvine održana je radionica „Priča o kravati“. Dvadeset i šest polaznika radionice, većinom učenika 7. i 4. razreda, naučili su svezati kravatu, a iz istoimene priče Božidara Prosjenjaka saznali su kako je kravata puno više od modnog dodatka – ona je simbol ljubavi, vjernosti i zajedništva, znak uljuđenosti i civiliziranosti.
Kravata je ponos Hrvata!