Termini primanja roditelja 2024./2025.
Vrijeme održavanja poslijepodnevnih informacija
(11.11.–30.11.2024.)
AMBER Alert Europe pokreće europsku kampanju za usmjeravanje roditelja tijekom nestanaka djece
CARNET-ov projekt „e-Škole“ među 12 najboljih edukacijskih projekata u svijetu
Organizacija Ujedinjenih naroda za obrazovanje, znanost i kulturu (UNESCO) proglasila je CARNET-ov pilot projekt „e-Škole: Uspostava sustava razvoja digitalno zrelih škola“ jednim od 12 najboljih projekata u svijetu u području primjene IKT-a u obrazovanju za 2017. godinu u konkurenciji od 143 prijavljena projekta iz 79 zemalja. U projektu e-Škole Agencija za odgoj i obrazovanje, Agencija za strukovno obrazovanje i obrazovanje odraslih i Fakultet za organizaciju i informatiku u Varaždinu su partneri.
www.azoo.hr
« Prosinac 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 31 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
S nestrpljenjem su učenici 1.b razreda dočekali današnji dan.
U razredni posjet nam je stigla, ni više ni manje, nego gospođica pisar(ica) iz 11. stoljeća. Naravno, čudno je bilo što je izgledala kao naša školska knjižničarka gđa Martina.
No, kako god bilo, gospođica iz davne prošlosti je predstavila svoj teški posao prepisivanja knjiga perom, čudila se tolikim knjigama po policama knjižnice i otkrila nam svijet glagoljice: kako je nastala, koja je uloga Hrvata, gdje, kada, kako i što su ljudi pisali glagoljicom. Poslušali smo zvučni zapis na starohrvatskom i pokušali otkriti koje riječi razumijemo.
Najljepši dio radionice je bio kada smo uključili tablete i na stranici Hrvatskog jezikoslovnog instituta pod Volim glagoljicu/Pišem glagoljicu pronalazili slova naših imena i slijedili prstom redoslijed tj. način pisanja pojedinog slova ostavljajući trag napisanog u odabranoj boji. Nakon digitalnog zapisa uslijedilo je i skiciranje imena glagoljicom na papiru. Sad smo već postali spretniji pa smo ispisivanje straničnika sa svojim imenom na glagoljici obavili s lakoćom. Koristili smo crveni i crni flomaster jer su stare knjige bile pisane upravo tim bojama tinte. Uspoređivali smo straničnike, izdvajali najdraže, najteže, najlakše slovo glagoljice. Tabletima smo fotografirali radove s njihovim ponosnim autorima. Fotografije smo poslali učiteljici na njezinu elektronsku poštu.
Odlično smo se zabavili, puno toga novoga naučili i zapamtili riječ glagoljati te je znamo upotrijebiti. Kao što su neki od nas rekli: "Kad dođem kući, reći ću mami da želim s njome malo proglagoljati!“
Jer, najljepše je s obitelji vrijeme provoditi i glagoljati (govoriti).
P. S. Školska se knjižničarka vratila! :)