Termini primanja roditelja 2024./2025.
Vrijeme održavanja poslijepodnevnih informacija
(11.11.–30.11.2024.)
AMBER Alert Europe pokreće europsku kampanju za usmjeravanje roditelja tijekom nestanaka djece
CARNET-ov projekt „e-Škole“ među 12 najboljih edukacijskih projekata u svijetu
Organizacija Ujedinjenih naroda za obrazovanje, znanost i kulturu (UNESCO) proglasila je CARNET-ov pilot projekt „e-Škole: Uspostava sustava razvoja digitalno zrelih škola“ jednim od 12 najboljih projekata u svijetu u području primjene IKT-a u obrazovanju za 2017. godinu u konkurenciji od 143 prijavljena projekta iz 79 zemalja. U projektu e-Škole Agencija za odgoj i obrazovanje, Agencija za strukovno obrazovanje i obrazovanje odraslih i Fakultet za organizaciju i informatiku u Varaždinu su partneri.
www.azoo.hr
« Prosinac 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 31 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
Biljke su zaista očaravajuće – od jedne male neugledne sjemenke posijane u tlo nastaju prekrasne vrste cvijeća, stabala, voća, povrća, žitarica i ostalog biljnog svijeta najrazličitijih oblika i boja, neophodnih za opstanak svih bića na Zemlji.
Svjesni važnosti biljnog svijeta i zadivljeni čudom života koji se krije u malenom zrnu, učenici OŠ Ivana Gundulića 2., 3. i 4. razreda te Ekoskupina učenika 5. – 8. razreda krenuli su u istraživanje biološke raznolikosti okoliša škole. Aktivnosti koje su provodili bile su raznovrsne, zanimljive i poučne.
Prije kretanja u samu akciju provedena je anketa kojom se željelo utvrditi koliko učenici znaju o flori i fauni te ekologiji općenito. Dobiveni rezultati postali su smjernica za dalje.
U šetnjama okolišem škole učenici su bilježili biljne vrste, proučavali ih, crtali i istraživali. Izradili su i kartu staništa te zabilježili biljne vrste. Osim biljnih vrsta, učenici su bilježili i životinje koje su uočili u školskom okolišu. Od ptica tu su galebovi, vrapci i golubovi, a toplo dubrovačko sunce izmamilo je i gušterice, mrave, pčele i pokojeg leptira.
U sklopu projekta učenici su izrađivali identifikacijske kartice pojedninih biljnih i životinjskih vrsta.
Učenici drugog razreda su istraživali i prikazali crtežom koji uvjeti života su potrebni biljkama i životinjama a koje ljudske aktivnosti ih ugrožavaju.
Učenici trećih razreda s prvim zrakama proljetnog sunca u školskom su vrtu posadili cvijeće pozdravljajući dolazak još jednog proljeća, a ranije su skupljali i različite biljke, sušili ih te napravili razredni herbarij. Istraživali su ljekovite biljke zavičaja, crtali, pravili plakate.
Učenici četvrtih razreda proučavali su uvjete života potrebne za razvoj biljaka, prikupljali sjemenke, istraživali kako se širi sjeme biljaka te proučavali autohtone biljke zavičaja koje se nalaze u školskom dvorištu (ljuta naranča i maslina).
Istraživao se i život i rad Charlesa Darwina, služeći se sadržajima dostupnima preko interneta.
Ekoskupina od petog do osmog razreda proučavala je koje su biljke hranilice za leptire koji obitavaju u našim krajevima (porodica dnevnih leptira: plavci, bijelci, šarenci, lastinrepci, debeloglavci).
Raznolikost biljnog i životinjskog svijeta uočenog u okolišu OŠ Ivana Gundulića samo je malen dio bioraznolikosti i bogatstva planeta Zemlje. Dužni smo čuvati biljke i životinje jer one su uz čovjeka neophodna karika u krugu Života i ljepota ovoga svijeta.